FAQ corona update


Wil je meer weten over de ontwikkelingen rondom corona en een dagje wellness? Lees dan de veelgestelde vragen. 

Voor het laatst bijgewerkt: 26 november 2021 | 20:42 uur

Is SpaSense geopend?

Ja, wij zijn geopend en je bent van harte welkom. Wij houden ons aan de maatregelen die door de overheid zijn gesteld. Je kan dus gewoon genieten van een veilig dagje wellness!

Let op: wij zijn t/m 18 december geopend van 10:00 tot 17:00 uur. 

Wil jij op de hoogte blijven van de laatste updates? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Ik heb een reservering in de periode tot en met 18 december 2021, wat nu?

Mocht je een reservering hebben in de periode tot en met 18 december 2021 word jij zo snel mogelijk per e-mail geïnformeerd over jouw reservering en de coronamaatregelen. 

We verzoeken je vriendelijk om geen contact met ons op te nemen wanneer je een reservering hebt in de periode tot en met 18 december 2021 voordat je een mail van ons hebt gehad. Wij informeren alle gasten die een reservering hebben in deze periode zo snel mogelijk. Hopende op je begrip hierin.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen i.v.m het coronavirus?

Natuurlijk dienen we ons wel te houden aan een aantal maatregelen die de overheid heeft vastgesteld. Bekijk hier welke maatregelen zijn getroffen zodat jij veilig en onbezorgd kan genieten van een dagje wellness.

Wil je zeker weten dat je niets mist? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Is reserveren verplicht?

Het is verplicht om vooraf te reserveren voor een bezoek aan ons wellnessresort. Wij laten nog steeds een beperkt aantal gasten toe om rust en ruimte te behouden. Op deze manier zorgen wij voor een veilige omgeving voor al onze gasten. Wij raden je altijd aan om tijdig te reserveren om teleurstelling te voorkomen.

Als je in het bezit bent van een badenkaart, dan is reserveren niet verplicht. Je dient wel een geldig Coronatoegangsbewijs aan te tonen bij binnenkomst en een gezondheidsverklaring te tekenen.

Ik ben gevaccineerd, ben ik welkom in het wellnessresort?

Je bent van harte welkom bij ons wellnessresort! Houd er wel rekening mee dat je een coronatoegangsbewijs en een geldig identiteitsbewijs moet kunnen aantonen bij jouw bezoek aan ons resort.

Let op: je bent pas volledig gevaccineerd en jouw laatste vaccinatie minimaal 14 dagen geleden heeft plaats gevonden. M.u.v. Janssen dan ben je pas volledig gevaccineerd na 28 dagen indien je na 14 augustus 2021 bent gevaccineerd.

Is het tonen van een geldig test- of vaccinatiebewijs verplicht om toegang tot het resort te krijgen?

Ja, dit is verplicht en een eis van de overheid [voor alle informatie over een toegangsbewijs lees hiervoor de website van de rijksoverheid]. Neem ook een geldig identiteitsbewijs mee. Maak je gebruik van de CoronaCheck-app? Dan scannen wij bij binnenkomst de QR code. Alleen op vertoon van een groen scherm en jouw identiteitsbewijs, krijg je toegang tot ons resort. Een geldig geprint bewijs (QR-code) in plaats van de CoronaCheck-app accepteren wij ook.

Moet ik een mondkapje dragen in het wellnessresort?

Wij houden ons aan de gestelde maatregelen van de overheid. Een mondkapje is daarom vanaf zondag 28 november verplicht bij het verplaatsen in ons resort.  Je hoeft dus geen mondkapje te dragen als je zit, in de sauna of in de zwembaden.

Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?

De reguliere annuleringsvoorwaarden gelden wanneer je een reservering hebt geplaatst. Je kan alle voorwaarden in de algemene voorwaarden lezen.

Hoe werkt een dagje wellness met een coronatoegangsbewijs?
  1. Plan jouw bezoek bij ons wellnessresort en maak een reservering.
  2. Ben je niet (volledig) gevaccineerd? Maak dan een testafspraak voor een test voor toegang. Let op: jouw testuitslag is maximaal 24 uur geldig. Je dient een afspraak te maken via testen voor toegang.
  3. Download de CoronaCheck-App voor als je deze nog niet hebt geïnstalleerd op jouw telefoon of maak een papieren coronabewijs aan via de CoronaCheck.nl.
  4. Indien je gebruik maakt van de CoronaCheck-app, maak via de app een QR code aan.
  5. Bezoek het resort en toon je QR code via de CoronaCheck-App, of papieren bewijs samen met jouw identiteitsbewijs bij de receptie.
  6. Geniet van een ontspannen dagje wellness.

Lees meer op https://coronacheck.nl/nl/

Hoe krijg ik een coronatoegangsbewijs?

Je kan op één van deze drie manieren een coronatoegangsbewijs krijgen:

  • Vaccinatiebewijs
    • Volledige vaccinatie (laatste vaccinatie heeft minimaal 14 dagen geleden plaats gevonden).
  • Herstelbewijs
    • Bewijs dat je minder dan zes maanden geleden hersteld bent van corona.
  • Testbewijs
    • Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor jouw dagje wellness of de dag van jouw reservering.
Ik ben niet (volledig) gevaccineerd, ben ik welkom in het wellnessresort?

Je bent van harte welkom bij ons wellnessresort! Houd er wel rekening mee dat je een coronatoegangsbewijs moet kunnen aantonen met een geldig identiteitsbewijs. Het toegangsbewijs moet een negatieve testuitslag bevatten die maximaal 24 uur geldig is. 

Let op: je bent pas volledig gevaccineerd en jouw laatste vaccinatie minimaal 14 dagen geleden heeft plaats gevonden. M.u.v. Janssen dan ben je pas volledig gevaccineerd na 28 dagen indien je na 14 augustus 2021 bent gevaccineerd.

Hoe lang is een coronatoegangsbewijs geldig na een negatieve test uitslag?

Jouw toegangsbewijs is maximaal 24 uur geldig bij een negatieve uitslag. Ben je volledig gevaccineerd en heeft de laatste vaccinatie minimaal 14 dagen geleden plaatsgevonden? Of heb je recent corona gehad? Dan is jouw toegangsbewijs langer geldig. Lees meer op de website van de overheid.

Mijn QR-code is gescand, maar geeft een rood scherm. Wat moet ik doen?

Vind hier alle informatie wanneer je een rood scherm te zien krijgt na het scannen van jouw QR-code.

Ik heb een badenkaart, is reserveren verplicht?

Als je in het bezit bent van een badenkaart, dan is reserveren niet verplicht. Je dient wel een geldig Coronatoegangsbewijs aan te tonen bij binnenkomst en een gezondheidsverklaring te tekenen. 

Mijn Wellness Giftcard is verlopen in de sluitingsperiode, wat nu?

Is of gaat jouw Wellness Giftcard verlopen in de periode van 15 maart 2020 tot 1 juli 2022? Vul dan het contactformulier in voor een verzoek tot verlenging van jouw Wellness Giftcard. Verzoeken die uiterlijk 30 november 2021 worden ingediend via het formulier, worden in behandeling genomen. Indien jouw verzoek voldoet aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor verlenging. Je ontvangt uiterlijk 20 december een nieuwe Wellness Giftcard per mail met een geldigheid van 6 maanden.